Ce să faci atunci când ai lovit un cauciuc pe drum? Instrucțiuni pas cu pas

A te confrunta cu o pană de cauciuc în timpul călătoriei este o situație neplăcută, dar frecvent întâlnită. Modul în care reacționezi rapid și corect poate influența siguranța ta și starea mașinii. Să vedem ce trebuie să faci dacă ai lovit un cauciuc pe drum și cum poți minimaliza riscurile.

Menține calmul și oprește-te

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să nu panichezi. O frânare bruscă sau încercarea de a continua să mergi poate agrava daunele la pneu sau poate duce la un accident. Reduce treptat viteza, pornește semnalizarea de urgență și oprește-te pe marginea drumului sau într-un loc sigur. Dacă pană a avut loc pe o autostradă aglomerată, instalează triunghiul de siguranță (cel puțin 15 metri de mașină în oraș și 30 de metri în afacerea acestuia).

Evaluează daunele cauciucului

Coboară din mașină și verifică cât de grav este deteriorat cauciucul. Uneori, cauciucul nu este distrus complet — de exemplu, dacă un cui a pătruns în el, aerul poate ieși lent. În acest caz, există șansa să ajungi până la cel mai apropiat service de anvelope mergând cu viteză mică (nu mai mult de 40 km/h). Totuși, dacă pneul s-a dezumflat brusc sau avaria este gravă (tăietură mare, „explozie” pe lateral), continuarea drumului nu este recomandată.

Schimbă cauciucul cu roata de rezervă

Majoritatea mașinilor sunt echipate cu o roată de rezervă (de obicei „roată de tipul de rezervă” sau o roată completă), un cric și o cheie pentru roți. Urmează pașii:

  • Pune mașina pe frâna de mână.
  • Slăbește șuruburile roții deteriorate (fără a ridica încă mașina).
  • Plasează cricul în locurile speciale de sub caroserie (consultă manualul mașinii) și ridică mașina.
  • Îndepărtează complet șuruburile și înlocuiește roata cu roata de rezervă.
  • Coboară cu atenție mașina și strânge șuruburile în cruce. Amintește-ți: roata de rezervă este o soluție temporară. Nu trebuie să circuli cu ea cu o viteză mai mare de 80 km/h și nu mai mult de 80 km.

Ce faci dacă nu ai roată de rezervă

Uneori nu ai o roată de rezervă sau aceasta este și ea deteriorată. În aceste cazuri poți:

  • Folosi un kit de reparație pentru cauciuc (sigiliu sau bandă). Acesta poate ajuta la repararea temporară a unor pene mici.
  • Umfla roata cu un compresor și circulă cu viteză mică până la un service auto.
  • Cheamă o platformă de remorcare sau un serviciu de ajutor pe drum.

Cum să previi problemele?

Pentru a reduce riscul unei pene, verifică regulat presiunea și starea pneurilor, evită gropile și molozul de pe drum și asigură-te că roata de rezervă din portbagaj este în stare bună și corespunzătoare sezonului. Nu ignora niciodată o avarie la roată. A conduce cu un pneu spart este periculos: acest lucru poate duce la dezechilibrarea mașinii, uzura jantei și chiar un accident. Dacă nu ești sigur de abilitățile tale, cere ajutorul profesioniștilor.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *